Eilandhoppen in het mooie Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Benno & Jamy-Lee Werdekker - WaarBenJij.nu Eilandhoppen in het mooie Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Benno & Jamy-Lee Werdekker - WaarBenJij.nu

Eilandhoppen in het mooie Thailand

Door: Jamy-Lee

Blijf op de hoogte en volg Benno & Jamy-Lee

26 Maart 2012 | Thailand, Koh Tao

Lieve allemaal,

We hebben jullie weer een hoop avonturen te vertellen dus ga lekker achterover zitten.

Zoals jullie weten vlogen we 14 maart van KL naar Phuket. We hadden nog niet echt besloten waar we in Phuket wilden overnachten dus op het vliegeveld van Phuket aangekomen hebben we in een impuls besloten om naar Patong beach te gaan. We hadden geen flauw idee wat we daar konden verwachten, maar dit nooit... We werden door een taxi busje afgezet in het centrum van Patong beach en gingen meteen op zoek naar een hotel. We probeerden het bij de eerste de beste en dat bleek een schot in de roos. Het was goedkoop, zag er goed uit en was dicht bij het strand. De meneer van het hotel vertelde ons dat we maar 1 straat door moesten voordat we bij het strand waren. Nou kat in het bakkie toch?! Alleen hij had ons niet verteld wat voor straat...
Na onze spullen te hebben neergezet gingen we de buurt verkennen. |En jongens zo een straat hadden we niet verwacht. De straat waar we doorheen moesten om bij het strand te komen stond vol met gigantische clubs, bars en pubs. En in en rond de bars, clubs en pubs stonden ontzettend veel (laten we het netjes zeggen) schaars geklede thaise dames/dames die eigenlijk mannen waren uitdagend te dansen rond palen en rond mannen.. Het was heel vreemd om na maleisie en het strikt islamitische indonesie plotseling hierin te belanden. Ook werd ons om de meter gevraagd of we naar een ping pong show wilden komen kijken.. En nee ze vroegen ons niet naar een normale ping pong show te komen kijken.. Ook gaven ze aan nog veel meer leuke shows te hebben (ze hadden een hele menu kaart!! ik wilde er een meenemen naar huis maar het is ons niet gelukt om er een te pakken te krijgen) zoals een vogel show, een schilpadden show, een zwaarden show enzo enzo... Juist... We hebben ze allemaal vriendelijk afgeslagen. Maar echt dit was een hele vreemde ervaring...

De volgende dag hebben we patong beach verder verkend. Nu was 'de straat' helemaal uitgestorven. Er liep geen toerist en thaise vrouw/ man-vrouw meer rond. Heel vreemd. De dag daarvoor was het afgestampt! En in de avond was het weer volle bak in de straat..

De dag daarop hebben we een boot/kayak tour gedaan naar vier verschillende eilanden waaronder het 'James Bond eiland' (je ziet het eiland in the man with the golden gun). Het was ontzettend leuk en wat is thailand prachtig!! Wel was de tour erg toeristisch en zat het hele 'james bond eiland' vol met bondgirls en james bonds, maar dat is eigenlijk ook wel heel komisch om te zien. We zijn ook met een kayak op twee verschillende plekken door grotten gegaan. Echt heel mooi. Toen we in de avond terugkwamen in ons hotel hebebn we besloten om de volgende dag uit Patong te gaan en weer op avontuur te gaan en dat kregen we ook! (we vragen er volgens mij echt steeds zelf om...) We vertrokken in de ochtend naar Phuket town. We wilden daar 1 nachtje blijven en dan door naar Koh Phi Phi. Het ging een beetje anders. Benno had namelijk in Patong bepaalde metalen beelden gezien en de fabriek zou in phuket town moeten zijn werd ons verteld. Daar wilden we graag heen dus wij in Phuket town rondvragen. Nou die fabriek was er dus niet. Het zat heel ergens anders. We waren dus eigenlijk voor niets in Phuket town en besloten daarom meteen maar naar Koh Phi Phi te vertrekken. Aangekomen bij de pier wilden we een kaartje kopen, maar het kaartje was bij de pier driekeer zo duur als in Patong beach!! We lieten ons dit keer echt niet afzetten dus we vroegen aan de man waarom het hier zoveel duurder was. Hij werd meteen boos en gaf aan dat we dan maar terug moesten naar Patong en daar een kaartje moesten halen. Ik kon hem wel achter z'n bureau vandaan trekken! We besloten daarom maar in Phuket town te blijven, maar er waren geen tuktuks of taxi's die ons van de pier terug konden brengen en het was een heel eind terug. Nou daar stonden we dan op de pier.. De boot zou over 5 minuten naar Phi Phi vertrekken en er was geen taxi of tuktuk die ons terug kon brengen, maar we vertikten het om zoveel meer te betalen! We zagen er waarschijnlijk een beetje verloren uit want de boze man kwam naar ons toe en heeft ons toen voor bijna hetzelfde bedrag als in Patong een kaartje verkocht! Het was ons toch gelukt! En net voordat de boot vertrok zaten wij er ook op! Op Phi Phi aangekomen hebben we een klein hotelletje gezocht net buiten Tonsai en daar hebben we 2 nachtjes geslapen.

Koh Phi Phi is echt prachtig! Ontzettend mooi glashelder water waar je de vissen zo doorheen ziet zwemmen. We hebben op long beach 1 dag gesnorkelt en het was ontzettend gaaf. We werden omringd door vissen. Die dag wilden we ook een kaartje kopen om naar Koh Samui te vertrekken. Phi Phi is dan wel prachtig, maar ook heel erg toeristisch (ze vierden st Patricks day... dat zegt denk ik genoeg..) dus we gingen op zoek naar een goedkoop kaartje. We hadden overal rondgevraagd en de prijzen verschilden heel erg! Dus we gingen naar de goedkoopste en wilden daar een kaartje kopen, maar dat ging mis... Blijkbaar had ze gezien dat we overal voor de prijzen hadden rondgevraagd en dat stelde ze niet zo heel erg op prijs.. Toen ik vroeg hoe laat de boot zou vertrekken zei de vrouw die naast haar zat iets anders dan zei. Toen ik vroeg wat het nou was werd ze boos. Ze schreeuwde tegen me dat ik stupid was en dat ze geen kaartje aan me wilde verkopen. Ze zei dat de bus van Krabi naar Suratthani vol was en dat dat de aankomende 5 dagen zo zou zijn. Ja vast! Ze ging echt helemaal uit haar plaat tegen me en zei dat ik maar lekker ergens anders een kaartje moest kopen maar dat ze echt geen kaartje aan me zou verkopen. Jongens ik was echt waar helemaal verbluft. Ik heb haar heel stom aan staan kijken en stond met me bek vol tanden. Ik kon wel janken dat ze zo tegen me deed. Benno zei dat ik iets terug had moeten zeggen net als dat ik tegen de taxi chauffeur stond te schreeuwen om 70eurocent had ik nu ook iets moeten zeggen. Maar ik kon het niet.. Ik stond echt bijna te huilen voor dat kleine reisbureautje.. We zijn toen verder gelopen naar een ander en zijn daar toen geholpen door een hele aardige man en konden dus toch de volgende dag naar Koh Samui vertrekken.

Na een hele dag met twee boten en een bus te hebben gereisd kwamen we aan in Koh Samui. Bij de pier stonden natuurlijk allemaal taxi's/ soort tuktuks die ons met alle liefde (en voor veel te veel geld) wel naar onze bestemming wilden brengen. Maar wij wilden naar het noorden en iedereen ging naar Chaweng dus we konden met niemand een tuktuk regelen voor goedkoper.. Tot er een duits stelletje van precies onze leeftijd naar ons toekwam zij wilden precies naar hetzelfde strand als ons en we hebben toen met korting een tuktuk kunnen regelen. Daar aangekomen zijn we samen op zoek gegaan naar een hotel aan het strand en we kwamen bij een hele goede uit! Er stonden een rijtje met witte huisjes schuin aan het strand en daar hebben we (weer met korting) twee huisjes kunnen huren voor ieder 4 nachtjes. We hebben het onwijs gezellig met ze gehad. We zijn gezellig met ze uiteten geweest twee avonden en hebben samen het eiland verkend. Zo zijn we bijvoorbeeld naar de gemumificeerde monnik gegaan die ze daar op het eiland hebben, naar chaweng geweest, naar the big buddha (een tempel), hebben een lokale markt bezocht en meer. Het was echt heel gezellig. De laatste dag in Koh Samui hebben wij een kaartje naar Koh Tao geboekt en toen wij vertrokken naar Koh Tao bleven hun nog een extra nachtje in Koh Samui (ze hadden zich vergist in de datum waarop ze terugvlogen naar Duitsland dus hadden nog een extra dag vakantie :p).

Nu zitten we al drie nachtjes op Koh Tao. We hebben veel gesnorkelt en hebben veel over het eiland gelopen en in restaurantjes gezeten en over de zee uitegkeken. We hebben ons dus een beetje kunnen opladen want over iets minder dan een uur vertrekt de boot naar Chumpon en vanaf daar gaan we met de bus naar Bangkok en komen daar dan morgenochtend aan. We hebben er onwijs veel zin!! Wel heb ik al van Benno begrepen dat het een onwijs grote stad is en dat het ontzettend stinkt dus ik ben blij dat we hier hebben kunnen uitrusten en dat we helemaal zijn opgeladen voor de aankomende avonturen want die zullen (ons kennende) ongetwijfeld komen ;)

Nou lieve allemaal we hebben jullie weer helemaal op de hoogte gesteld. We hopen dat alles goed met jullie gaat en we willen jullie heel erg bedanken voor alle onwijs lieve en leuke reacties :) echt heel lief!

Heel veel liefs dikke knuffel XXX

• 26 Maart 2012 - 07:20

Milou:

Wat een aparte mensen lopen daar rond, maar die zijn natuurlijk overal ter wereld te vinden!
    Super leuk om al jullie avonturen te lezen, ik zie jullie al lopen! :)
    Hier is het lente, dus wij genieten van het mooie weer.... :)
    Nog heel veel plezier en geniet ervan met z'n tweeën!!
    Knuffel Milou

• 26 Maart 2012 - 09:32

Irene Mol:

Hey Avonturiers,

Wat een belevenissen allemaal zeg ,'
    Julie maken een hoop mee , en hebben al een heleboel gezien ,
    de verhalen zijn erg leuk om te lezen .
    Geniet er nog van en heel veel plezie in Bangkok

Groetjes van Irene Mol

• 26 Maart 2012 - 10:36

Anita De Groot:

Wat een top avontuur weer!, en wat een rare gasten daar in Thailand!! Het lijkt me geweldig daar op die ongelooflijke mooie eilandjes lekker in de zon prachtige zee heeeeeerlijk ik wil ook!!!
    Nu opweg naar Bangkok lijkt me inderdaad nogal een cultuurschok!! In ieder geval weer een ervaring rijker, geniet ervan! En doe voorzichtig!

Groetjes Anita

• 26 Maart 2012 - 12:32

Marianne Volkers.:

Spannend hoor die cultuurverschillen, straks zijn jullie allrounders. Geniet maar blijf voorzichtig, hoop dat jullie lekker kunnen genieten nog na Bangkok, om bij te komen voor jullie weer naar Nederland terugkeren.
    Lieve groeten, Marianne Volkers

• 26 Maart 2012 - 13:46

Eef:

Jaa wat een gedoe he zo zonder internet de hele tijd! Ik zit nu voor het eerst sinds 2 weken ofzo weer op internet... gelukkig kan ik je verhalen nog wel lezen! Geweldige avonturen Jam! En ik kan niet wachten tot ik het je in real life kan horen vertellen! Hier in Uganda ging het een tijdje niet zo goed, maar nu weer wel gelukkig :) Denk aan jeee xxxx

• 26 Maart 2012 - 14:09

Aafje Huijsman:

Hey Jamy-Lee en Benno,

Wat een geweldige avonturen maken jullie mee, dit is zo leuk om te lezen en nog leuker om te doen. Geniet van deze geweldige ervaring, want voor je het weet zijn jullie weer terug en moeten jullie weer in het gareel (-:

By the way Jamy-Lee, als jij terugkomt ben ik niet meer werkzaam als managementondersteuner. Per 1 april (geen grap) ga ik naar Intake.
    Ik ga dan 4 hele dagen i.p.v. 5 dagen werken. Elke vrijdag heerlijk vrij.
    Ik kom je wel even gedag zeggen, maar je krijgt een andere MO. Jammer, maar ik denk dat de 2 nieuwe MO's (Hilda wordt namelijk teamleider) het ook goed gaan doen.
    Nora Mens en Patricia Korstam (van Intake) Maar ik zal jullie wel missen.
    Dus er is best wel veel gebeurd hier, ook Michelle de Kip en Anna Eugenio zijn al weg. Michelle naar Advies en Anna gaat zich bezighouden met haar kindje.
    Genieten jullie voorlopig nog maar even van jullie geweldige reis, ik ben heel benieuwd als je terugbent en kom je zeker even opzoeken.

Voor nu doe voorzichtig en veel plezier!!!!!!!!!!!!

xx
    aaf

• 26 Maart 2012 - 17:30

Odette Mama:

Lieve kinderen,wees voorzichtig en geniet van die grote maffe stad!!! Odette mama.XXXXXXXXXXX

• 26 Maart 2012 - 19:28

Betsy Je Moederrr:

hoi ben en jam
    Zo te lezen hebben jullie het top,waarom gaan jullie met de bus?trein? vliegtuig?kan niet wil niet!!Het is best wel een behoorlijke trip
    OOOOOOOO heerlijk Bangkok ik wil OOK,vies-smerig-ratten-druk-veelverkeer-giga groot-Maar vooral heerlijk geweldig super top .Gaan jullie vanaf bangkok nog met de trein naar het noorden vanthailand bv Chang-mai mocht dat zo zijn er staat maar 1 vrouw bij dat station met een busje de enigste die echt engels praat zij is heel leuk en zij kan als je dat wil alles regelen en je overal naar toe brengen voor 20 euro per dag incl benzine en bestuurder enz enz ,die olifanten echt leuk daar!!!
    Hier alles oke,was blij iets van Aaf te horen op je blog.Mitta had WEEEEERRRR wat was tegen een auto aangelopen dikke onder arm dikke enkel auto ging over zijn tenen heen,jaaaaa hij stond te dollen bij de bus in het dorp en keek niet uit de l....l ja daar ging hij over de moterkap,gelukkig had hij alleen dit.De dame was zich dood geschrokken,deuk in deur[wat wil je Mitta weegt volgens mij tussen de 60 en 70 kg eet gewoon smorgens hamburgers met spek en kaas en een gebakken eiernog overheenBAHHHHH[hijheeft nog wel zijn six pack]hij is grof en lomp,en de zij spiegel eraf,en ja hij heeft de laptop laten vallen dus wat krijgt hij voor zijn verjaardag de rekening om zijn oren van de laptop ik denk dat hij niet zoveel verjaardagsgeld overhoud.Nigel zat niet lekker in zijn vel maar gaat nu beter,Nike had vandaag een fotosjooooooooooooeeet bij adrienne,vast voor haar verjaardag,[heel lief van adriene die heeft het ook ontzettend druk ,maar die maakt wel weer even tijd vrij]ze vondt het heel leuk,er zijn ook fotos bij voor haar sollicitatie[is DAS niets voor nike?!]Ja wat moet ik over mezelf vertellen hard werken en leuk verdienen.We hebben trouwens aardig weer de laatste week ,dus zat natuurlijk in de tuin boeken te lezen,als het weer slechter wordt ga ik verder aan de gang.Schrijf in je agenda zaterdag 21 april viert nike haar verjaardag kunnen we samen stressssen over het kado.peter broer gaat lekker,drinkt niet meer,maar rookt nu wel.

Dikke kussen en een knuffel uit amsterdamxxxxx betsy-pete-mitta-nigel-kwasiman-sjors-fred-

• 27 Maart 2012 - 13:47

Mirjam En Larry:

Nou jongens dat is wel weer een onderneming geweest. Maar toch ook hele mooie en leuke dingen
    meegemaakt. Hier is eindelijk de lente begonnen en dat smaakt naar meer. Ook wij kijken uit naar de vakantie, dan zit het er voor jullie op HAHAHA o wat gemeen Sorry!!!!

Nee hoor jongens nog heel veel plezier en tot horens!!

Gr. Mirjam en Larry.

• 29 Maart 2012 - 12:47

Roza:

Lieve jamy en benno, klinkt heerlijk wederom! Zorg dat je die stomme dame het snelst weer vergeet en geniet van al het moois! Ben wel jaloers op julllie weer, hier in het zuiden van china komt het er nu een beetje in de buurt, maar in beijing lag, zonder grappen, sneeuw! Mogen gaan we gelukkig lekker op de slippers dali verkennen,

heel veel liefs xxx

• 29 Maart 2012 - 22:51

Petra (DAS):

Heeeeey, even snel een berichtje om te laten weten dat ik zeker trouw jullie reisverhalen lees!
    Wat een geweldige avonturen!
    Dat is echt een once in a lifetime journey!
    Super om allemaal te lezen! Geniet nog van alles wat op jullie pad komt.

Liefs Petra

• 02 April 2012 - 14:04

Nathalie Jonk:

Jeetje wat maken jullie allemaal mee. Wat heerlijk en een ontzettend leuk verhaal. Geniet er maar lekker van. Kus Nathalie

• 04 April 2012 - 10:53

Diana:

Lieve Jamy en Benno,

Geniet, geniet en geniet, pas goed op elkaar en tot ziens!

Lieve groetjes,
    Diana