Surfen, zonnesteek, bedbugs en apen... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benno & Jamy-Lee Werdekker - WaarBenJij.nu Surfen, zonnesteek, bedbugs en apen... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benno & Jamy-Lee Werdekker - WaarBenJij.nu

Surfen, zonnesteek, bedbugs en apen...

Door: Jamy-Lee

Blijf op de hoogte en volg Benno & Jamy-Lee

11 Maart 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goedemorgen lieve allemaal!!

Nou we hebben jullie weer het een en ander te vertellen, maar eerst hoe gaat het met jullie? Hoe is het op school allerliefste kleine broertjes en zusje? En hoe is het op jullie werk? Gaat alles goed bij de DAS? En hoe is het op jullie stage en op de universiteit? We zijn namelijk ook erg benieuwd naar jullie avonturen! En is het zonnetje al een beetje doorgebroken? Anders blijven we misschien nog iets langer weg hoor :p nee hoor grapje moeders!!

Maar oke wij zullen eerst beginnen. Zoals jullie weten zaten we dus op het mooie Bali :) We hebben heel erg mooi weer gehad. Het heeft volgens mij 3 keer goed geregend toen we er waren, maar die regenbuien waren ook weer zo voorbij en waarschijnlijk was 1 van die regenbuien een voorteken, maar daar later meer over ;) We hebben dus de tweede dag dat we aankwamen gesurft. Het was echt ontzettend gaaf! Ik was er niet bijzonder goed in, maar jullie hadden Benno moeten zien gaan!! Ik was stik jaloers, maar eigenlijk ook wel ontzettend trots.. De dag daarop waren we ook nog gaan surfen, maar de golven waren voor mij iets te hoog.. Jammer genoeg waren we dus zelfs met factor 30 verbrand en we waren een beetje ziek geworden (waarschijnlijk een zonnesteek opgelopen..).Benno z'n neus was heel erg aan het vervellen en ik was verbrand op mijn lippen... Ja jullie vragen je af.. Nou dat deed ik ook. Ik keek namelijk in de ochtend in de spiegel en het leek wel alsof ze botox in me lippen hadden gespoten!! Benno kwam niet meer bij. Gelukkig was het in de middag al een stuk geslonken :) De dagen daarop hebben we doordat we ons niet zo lekker voelden niet zo heel erg veel gedaan. We hebben een beetje in het zwembad gelegen en door Kuta en Legian gelopen. Kuta is ontzettend toeristisch en het hele strand zat dan ook elke dag stampvol (leek zandvoort wel op een zomerse dag..) en het is nog wel laagseizoen... heel vreemd.. Wel hebben ze erg veel leuke winkeltjes (Nike ze hebben winkels met super mooie kleren en tassen!! Echt heel leuk!!).

Toen we ons weer beter voelden hadden we het plan opgevat om naar Ubud af te reizen. Wij vroeg opgestaan ontbeten klaar gemaakt, bleken we de kamer uit te moeten en naar een andere kamer te moeten verhuizen... Juist nou daar ging ons plan want alles uit onze tassen lag over de hele kamer verspreid (leek wel alsof er een bom was ontploft) en serieus de tassen lijken klein, maar er kan erg veel in! Wij dus de tassen inruimen en alles naar een andere kamer gebracht, maar de reis naar Ubud is best wel lang en het was onderhand al middag dus we besloten er weer een rustig dagje van te maken en de dag daarop naar Ubud te gaan. Tja dat mochten we willen... De volgende dag stonden we weer vroeg op om vol goede moed naar Ubud te gaan. Terwijl we in het zonnetje zaten te ontbijten zat Benno z'n hele rug ongeveer open te krabben dus ik kijken wat hij op z'n rug had bleek hij onder de rode plekjes te zitten! Ik nog half lachend Ha nu ben jij degene die is geprikt door beestjes en niet ik! Die triomf heeft niet lang mogen duren... Ik bleek ook helemaal onder te zitten. Alleen in ons gezicht zat er niets (maar later kreeg ik ze wel in me gezicht.. Karma denk ik..). Maar de bultjes jeukten verschrikkelijk en het waren geen muggenbultjes. We zijn daarom maar naar de dokter gegaan om te vragen wat het dan wel was. Nou die dokter was zo ontzettend duidelijk.. ongelofelijk.. We hadden een allergische reactie gaf hij aan.. Dus wij hem nog vol spanning aankijken en vragen waarop dan.. Tja een insect of.. tja iets anders. Juist.. En jongens daar moesten we 30euro voor betalen... Hoe zonde van ons geld... Toen we terugkwamen in het hotel bleek de kamer waar we in zaten bedbugs te hebben. Nou het mysterie was opgelost! We waren gebeten door bedbugs. Wij meteen alles opgzocht op internet en het was niks ergs. De bultjes jeukten alleen heel erg, maar als we daar wat creme voor haalden zou dat verdwijnen. De bultjes zelf zouden binnen twee a drie weken verdwijnen (en gelukkig is dat ook echt zo!). Nou weer ging Ubud dus niet door... De dagen daarop hadden we allebei nog erg veel jeuk en wilden we niet te veel met die bultjes in de zon zitten dus hebben we weer weinig gedaan. We hadden wel een vliegticket geboekt naar Kuala Lumpur. We wilden eerst meteen naar Thailand vliegen maar dat was iets te duur. Dus nu zouden we via Kuala Lumpur reizen.
Twee dagen voordat we naar Kuala Lumpur gingen wilde ik toch wel nog heel graag naar Ubud dus weer vroeg opgestaan en ja nu gingen we echt!! Het was ongevere anderhalf uur met de bemo (een soort minibusje), maar voordat we daar aankwamen begon het toch te stortregenen ongelofelijk! Het regende zelfs in de bemo... (maar dat zal waarschijnlijk meer aan de bemo hebben gelegen..). Toen we in Ubud aankwamen zijn we doorgelopen naar het Apenbos. Ik had er onwijs veel zin in! Ik was namelijk nog steeds in de veronderstelling dat aapjes schattig zijn (zelfs na die in KL dacht ik dat het wel mee zou vallen). Bij de ingang van het Apenbos kan je bananen kopen om ze te voeren dus ik in mijn enthousiasme ' Oh Benno dat moeten we echt doen. We kunnne apen voeren wat leuk!!' Dus ik bananen bij die vrouwen gekocht. Nou binnen no time stond er een mannetjes aap van minimaal 15 kilo naast me die die bananen wel heel erg graag wilde hebben! De vrouw van het kleine winkeltje kwam met een stok aanzetten en de aap rende weg (gebeurde waarschijnlijk wel vaker dat die vrouw achter hem aanging met een stok..) Toen ik snel naar binnen wilde rennen kwam die giga aap achter me aan. Ik was zo bang. Jullie hadden die tanden moeten zien!! Benno stond al in het bos en zei dat ik een stel bananen moest gooien. Ik heb toen een paar bananen gegooid om hem rustig te houden en ben snel naar binnen gerend. Doodeng jongens echt doodeng. Maar daarbinnen was het niet veel beter... Hier was het namelijk niet 1 giga aap die de bananen wilde hebben, maar ze wilden ze allemaal wel leek het. Ik heb de bananen toen maar aan benno gegeven en die heeft ze op een gegeven moment gegooid omdat er een giga aap achter hem aankwam. De rest van het bos hebben we met onze handen omhoog gelopen om te laten zien dat we geen eten meer hadden.. Het bos was trouwens wel heel erg mooi!! Er staan waanzinnig mooie tempels in. Ook Ubud is een leuk stadje. Je hebt hele leuke restaurantjes en een grote markt waar je allerlei souveniertjes kan kopen (echt een aanrader broer en schoonzus!!).
De terugweg was ook nog heel erg leuk.. We waren te laat om een bemo terug te nemen naar Kuta dus we moesten een super dure taxi terugnemen... Ach tja de regen had het al voorspeld...

Nu zijn we al een paar dagen in Kuala Lumpur. We wilden eerst met de bus of trein meteen vanuit Kuala Lumpur naar Thailand, maar als je over land Thailand inkomt krijg je maar een visum voor 15dgn.. Tja dat is natuurlijk niet genoeg.. We hadden toen bedacht om in Kuala Lumpur naar de thaise ambassade te gaan en een visum te halen voor een langere periode. We wilden namelijk iets langer dan een maand in Thailand blijven. Dit bleek een stuk moeilijker dan gedacht.. We kwamen in het weekend terug in KL dus de thaise ambassade was dicht. We moesten dus wachten tot maandag. Wij die maandag vol goede moed er naartoe, maar we konden het niet vinden en iedereen stuurde ons een andere kant op.. Na 1 uur te hebben gezocht kwamen we eindelijk bij de thaise ambassade en wat denken jullie we waren te laat.. Je kon maar van 09.30-11.30uur een visum aanvragen en wij waren er pas om 12.30uur... Juist.. Nou dan de volgende dag maar weer proberen. Wij de volgende dag nog iets vroeger op en deze keer vonden we het gelukkig een stuk sneller dan de vorige keer ;) Aangekomen in de ambassade bleken er 30 mensen voor ons te zijn die ook een visum wilden aanvragen... Ook bleken we pasfoto's te moeten laten maken, minimaal 3 dagen te moeten wachten en geld te moeten betalen.. Maar wacht dit was ons niet verteld... We hebben toen maar besloten iets langer in KL te blijven en Thailand in te vliegen dan krijg je namelijk meteen gratis een visum voor 30dgn. Dus we hebben het onszelf makkelijk gemaakt en vliegen 14 maart naar Phuket (Ja Nigel op je verjaardag :D!!). We vliegen 12 april terug dus dat zijn precies 30dgn. Ja inderdaad wij vonden het ook erg slim van onszelf ;) We hebben er echt onwijs veel zin in en hebben al een heel plan uitgestippeld. We gaan vanaf Phuket naar Ko Phi Phi dan naar Krabi. Daar nemen we de trein of bus naar Surat Thani en vanaf daar gaan we eerst naar Ko Samui dan naar Ko Pha-Ngan en als laatste naar Ko Tao. Vanaf daar nemen we de nachtboot naar Chumpon en dan de trein naar Bangkok. We willen ook nog een dag naar Ayuthaya en misschien nog naar Chiang Mai, maar we weten niet precies of we het allemaal gaan redden, maar we houden jullie op de hoogte!!

Lieve allemaal laten jullie ons weten hoe het met jullie gaat?! Hele veel liefs XXX Benno en Jamy-Lee

  • 11 Maart 2012 - 07:17

    Benno & Jamy-Lee Werdekker:

    Lieve allemaal,

    We hebben wanhopig geprobeerd er foto's bij te plaatsen, maar het is niet gelukt... We zullen het nog bij een ander internetcafe ook proberen!

    XXX

  • 11 Maart 2012 - 08:45

    Moeder Aap Betsy:

    Goeiemorgen jam en benno
    Heb net mijn ogen open,gooi de koffie over de eettafel[zoeen dag]en heb jullie verhaal gelezen,ja ik zit als een avatar [ja jam en benno ik wordt weer groen??!!!]jullie verhaal te lezen.Alles gaat goed hier,jullie verhaal is bijna hetzelfde als hier,kom regelmatig diverse apen tegen op de overtoom,maar ik ben nooit bananen bij me,werdt van de week ook wakker,onder de uitslag,[de waterpokken en met dikke lippen[wel een foute botox]fietste van de week naar huis van mijn werk en kwam ook drijfnat thuis van de regen.Dus je hoort het weinig verschil.Ikga vrijdag naar maritien college in Ymuiden kijken of Mittchell daar op school kan,ja jam en benno DAT IS INTERN,lijkt me heerlijk iemand ander die een puber opvoed[kost een paar centen maar oke]nee hoor geintje ,mittchell heeft 2 vrienden daar op school en zou er ook graag naar toe willen dus we gaan even voor een gesprek.Nigel heeft een verlang lijstje gemaakt voor zijn verjaardag:Gschock klokje zwart,beats bij dokter dre inear,nike jordan,Kan jij even kijken jam of ze voor mij nog wat extra werk hebben bij de DAS ik kan leuk praten en heb een prettige telefoon stem,doe ik jou werk tot dat je thuis komt.Niet normaal wat kost alles toch veel geld.
    Wat denk je ja het is echt waar de zon schijnt,ik weet niet voor hoe lang ,maar ik kijk naar buiten en ik zie een rond geel ding volgens mij is dat de zon.Opa was bezig met het tuin huis ,een nieuwe rand op het tuinhuis en wat denk je,hij viel in de appelboom,met trappetje en al niet lachen.Oma is oma ........ peterje en nike waren er gisteren,en nigel heeft bij hun geslapen vannacht,het zal wel laat geworden zijn 2 junkies op de ps 3MWF on line YESSSSSS.Ben benieuwt wat voor cijfer ik heb voor nederlands voor mijn boekverslag ,van de brief voor de koning,als nigel geen 8 krijgt ga ik naar school!!Ga vandaag een beetje werken aan de gang.O ik heb dat kunstwerk gekocht van die Marc met de coke pakjes[voor in de wc]haalhet woensdag opbij nathalie.Met de honden en de kat gaat alles prima,kwasi wordt echt oud springt regelmatig naast de aanrecht in plaats van erop.Heerlijk naar Thailand,als je kans ziet pak in bangkok de nachttrein naar Chang mai,dan ben je er smorgens ,het is echt heerlijk daar,vergeet niet naar de olifanten te gaan als je daar bent,en wat ik geweldig zou vinden heb ik niet gedaan neem zoeen schilderij mee die de olifanten hebben gemaakt echt TOP,je bent daar dan de hele dag,je krijgt een dag die je nooit meer vergeet,en je kan ze gewoon bananen geven ze hebben maar 2 tanden,MOETEN JULLIE ECHT DOEN.Een dikke kus en een knuffel van ons allemaalxxxxxgroetjes moeder aap betsy

  • 11 Maart 2012 - 09:42

    Anita De Groot:

    Hoi Jamy-Lee en Benno,

    Wat een ongelofelijke verhalen weer bedbugs!!!!! Brrrrrrrr ik moet er niet aan denken, apen tja ik zou ook denken dat ze leuk zijn whaaaa wat eng!!!! Gelukkig goed afgelopen pfffff. Gelukkig surfen is wel leuk, op het verbranden na dan haha, en dat de natuur zo onwijs mooi is geloof ik zonder meer! Nu naar Thailand lijkt me ook echt geweldig, ik wil mee. Bij Das gaat alles goed hoor!! We missen je!!! Ik wacht op de volgende avonturen kan niet wachten

    Groetjes en nog heeeeel veeeel plezier
    Anitax

  • 11 Maart 2012 - 12:16

    Odette Mama:

    Wat een heerlijk reisverslag!!!
    En ik heb keihard zitten lachen om jullie apenbosverhaal......ik kon het helemaal voor me zien.
    Veel plezier,doe voorzichtig en geniet.
    Kus mam.XXX

  • 11 Maart 2012 - 14:59

    Laura :

    Wat een geweldig avontuur in het apenbos , ik heb er vreselijk om gelachen .
    Ik wens jullie nog heel veel plezier ,wat een prachtige reis / avontuur beleven jullie .
    Groetjes Laura .

  • 11 Maart 2012 - 16:34

    Oma En Niké:

    Hi jam en Benni

    Hier zijn oma en Niké.
    Wij hebben vandaag heerlijk in het zonnetje gezeten. Ik Niké heb zelfs in jouw korte broekje (jam) gezeten. Heerrlijk.... Wij missen jullie hooor...
    Oma zegt niet te veel naar de apen kijken want dan gaan jullie erop lijken.
    Ik kan me al verheugen op de winkeltjes... spannnend...
    Peet en ik zijn gister alle winkels af geweest voor die kut cadeaus van Nige... You know me .. we gingen door tot het bittere einde.. maar hadden geen van alle cadeaus... uitverkocht of niet verkrijgbaar.. Of we moesten kiezen tussen 20 verschillende zwarte GShocks... zeg jij het maaarrr.. hahhaha.
    Nogmaals we missen jullie en wij wensen jullie nog een leuke tijd samen...
    Oma zegt benen bij elkaar houden want wij willen geen klein aapje bij terugkomst..

    Wij houden van jullie..

    X Niké en Oma

  • 11 Maart 2012 - 18:46

    Marisha:

    Hoi jama en Benno,hier is Marisha met mij gaat het goed en met de rest ook.
    Hoop dat jullie nog veel plezier hebben. En wanneer komen jullie weer terug.Groetjes Marisha

    Hoi flierenfluiters wat een leuk verslag,met de buurtjes gaat het goed vandaag eindelijk lekker van het weer kunnen genieten.Heel veel plezier nog.
    Dikke knuffels van 17 huis

  • 12 Maart 2012 - 10:21

    Adrienne En Joep:

    Zo te lezen zitten jullie helemaal in het avontuur van je leven. Wat de bugsbeten betreft en dure doktersrekening... direct naar een apotheker is misschien een optie?! Hopelijk gaat het nu weer een beetje. Nog heel veel reisplezier! Adrienne en Joep xxx

  • 12 Maart 2012 - 18:40

    MOEDER AAP BETSY:

    Hoi jam en benno
    Waar zijn [blijven]de fotos??????????
    Kus betsy en de restttttt

  • 14 Maart 2012 - 09:26

    Mirjam En Larry:

    Jongens jongens elke keer weer spannend wat jullie mee maken maar krijg bij je verhaal ook wel de kriebels hoor. Wij moeten nog en ik wil geen bedbugs hoor!!!! Maar goed laat dat de pret niet deren er zijn ook genoeg leuke dingen te zien en te beleven toch. Hier in Nederland gaat alles z'n gangetje maar de zon laat het nog wel afweten. We hebben 1 dag wel heel mooi weer gehad dus gelijk wandelen en terasje zitten (zondag) was heerlijk en smaakt naar meer. Verder zitten we uit te kijken naar de dag dat ook wij jullie kant opgaan maar dan zonder de bedbugs.
    Gr. en veel plezier daar.


  • 14 Maart 2012 - 12:49

    Elsa Mater:

    Hoi Jamy-Lee en Benno,

    Wat een leuk verslag ik heb er van genoten,leuk geschreven hoor!
    BEDWANSEN bah kippevel

    groetjes Elsa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Benno & Jamy-Lee

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 1369
Totaal aantal bezoekers 30241

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 April 2012

Onze eerste grote reis!!!

Landen bezocht: