Op naar ons volgende avontuur!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benno & Jamy-Lee Werdekker - WaarBenJij.nu Op naar ons volgende avontuur!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Benno & Jamy-Lee Werdekker - WaarBenJij.nu

Op naar ons volgende avontuur!!

Door: Jamy-Lee

Blijf op de hoogte en volg Benno & Jamy-Lee

10 Februari 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Lieve allemaal,
Sorry sorry voor de ontzettend lange vertraging, maar we hebben verschrikkelijk vakantie lopen vieren! We zullen jullie even rustig bijpraten over alles wat we de afgelopen tijd hebben gedaan.

We zijn vier nachtjes in Penang gebleven en zijn vanuit daar met de boot naar Lagkawi gegaan (boot is super goed te doen Mirjam! We hadden wel veel mensen aan boord die zee ziek waren, maar verder helemaal goed!). Het regende toen we met de boot weggingen en eingenlijk hadden we het toen al moeten weten... Langkawi is niet zo goed bavallen als we hadden gehoopt.. We kwamen aan in Langkawi en zijn toen met de taxi naar Cenang gegaan (hier hebben ze de mooiste stranden van Langkawi). We zijn toen op zoek gegaan naar een leuk hotel, maar wat bleek.. met chinees nieuwjaar gaan alle inwoners van maleisie naar Langkawi.. (juist...) Alle hotels waren dus vol!! We hebben zes uur gezocht naar een hotel, maar konden niets vinden. We hebben toen een taxi teruggenomen naar de haven en waren er zo klaar mee dat we een boot naar thailand wilden pakken. Wij kaartjes gekocht, maar natuurlijk totaal geen slim plan want we wilden nog naar Java en Bali... Dus kaartjes weer teruggebracht en geprobeerd een nieuw plan te bedenken. We wilden namelijk niet nu al terug naar Penang. We zijn toen naar een toeristenbureau gegaan en vroegen of het in Kuah (dichtbij de ferry) ook zo druk zou zijn in de hotels. Daar bleken we wel een hotel te kunnen krijgen. We dachten meteen weet je wat we doen gek we nemen een super mooi hotel want dat hebben we verdiend! Blijkbaar hadden we dat niet verdiend... We kwamen in onze kamer aan (heel leuke mooie kamer) en wilden net gaan douchen toen we een soort gekras boven onze hoofden hoorden. We dachten wat is dit nou weer?! Dus wij tegen het plafond aan tikken en het gekras werd alleen maar erger. Benno tegen mij: "Dat zijn ratten! Dat kan niet anders!" Wij de manager erbij halen van het hotel en die probeerde ons wijs te maken dat het vogels waren.. Ja nog even zeg... Nou wij ons geld terug en weer op zoek naar een ander hotel! Weer gezocht en gezocht en gezocht.. Toen wilden we het toch maar opgeven en een boot terugnemen naar Penang. En wat denk je? Die was net een half uur geleden al vertrokken... Juist.. We moesten dus wel in Kuah overnachten.. Wij weer verder gezocht. We zijn de meeste vreemde hotels tegengekomen.. Echt ongelofelijk.. We zijn toen gestopt bij een groot hotel waar we veel te veel geld moesten betalen voor onze kamer (waar schimmel op het plafond zat, waarvan ik bang was dat de ventilator naar beneden zou vallen en waar een giga moskee naast stond, waardoor we gegarandeerd om 6uur rechtop in ons bed zouden zitten), maar we konden echt niet meer! De volgende dag bleek de boot pas in de middag te vertrekken (juist dat hadden we dus eerder even moeten bekijken..). We zijn toen naar het aquarium van Cenang gegaan. Het is het grootste aquarium van Maleisie. Was leuk om te zien, maar de diertjes waren jammer genoeg wel een beetje zielig.. Hierna was het (gelukkig) tijd om terug te gaan naar Penang.

Sorry Mirjam maar wij hadden dus niet een fijne ervaring met Langkawi, maar dat kwam natuurlijk alleen doordat iedereen er chinees nieuwjaar ging vieren. De stranden waren wel echt geweldig mooi en de natuur ook dus laat je alsjeblieft niet afschrikken! Als het niet zo druk was geweest hadden wij het er waarschijnlijk heerlijk gevonden!

De boot terug naar Penang was wel iets erger dan de boot naar Langkawi, maar dit kwam doordat 1 kind (ja serieus we dachten eerste dat het een hele school was) de volle drie uur heeft lopen schreeuwen (niet huilen, nee echt schreeuwen en niet omdat hij verdrietig was maar gewoon omdat hij het leuk vond. De ouders reageerden er niet eens op..). En zelfs met mijn pedagogische super skills :p kon ik er niets mee. Benno wilde hem op een gegeven moment zelfs van de boot gooien zo erg was het. Toen we weer in Penang waren zijn we met de bus naar Batu Ferringhi gegaan. Doordat we iets te veel geld hadden uitgegeven aan het verschrikkelijke hotel in Langkawi moesten we het nu iets zuiniger aan doen. We zijn daarom op zoek gegaan naar iets goedkopers. We kwamen langs een travellodge, Lazy Boys dat er erg leuk uitzag en waren van plan daar 1 of 2 nachtjes te blijven, maar dit zijn er 11 geworden. We hebben het daar echt heel erg naar ons zin gehad! Er waren heel veel backpackers en iedereen was super aardig. We hebben heel veel vreemde, lieve, rare en grappige mensen ontmoet. Zo was er een australische tienermoeder, een oudere deense man, twee amerikaanse meisjes die in zuid korea werkten, twee zweedse meisjes, een belg (die serieus echt heel dom was), een man uit India (die hou je vast niet van thee en cricket hield. Nog nooit van nasi had gehoord en op zijn dertigste nog niet getrouwd was (zijn familie was in alle staten!), helemaal niets dronk of rookte, maar wel naar de meest bizarre feesten ging en langer doorging dan mensen die onder invloed waren..), een colombiaan (waarvan Benno en ik zeker wisten dat hij van de andere kant was, maar hij was zelf overtuigd van niet) en nog veel meer mensen. Het was echt heel gezellig. We hebben wel ontzettend weinig gedaan in Penang. Veel gelopen door Georgetown, aan het strand gelegen, uiteten geweest, naar Monkey beach gegaan (een strand waar ze serieus miljoenen apen hebben! Naja vijftig) en we hebben de Kek Lok Si tempel bezocht (leek net Disneyland! Overal lichtjes in de avond en allemaal kraamjes waar je souvenirs kon kopen). Na ontzettend heerlijk gerelaxed te hebben en Benno zijn magic card toernooi gedaan te hebben zijn we met de bus vertrokken naar KL!

We zijn speciaal weer teruggegaan naar KL omdat we vanaf hier makkelijk naar Taman Negara kunnen. Dat hebben we dan ook meteen geregeld toen we hier weer waren. We zijn 3 dagen geleden teruggekomen uit Taman Negara. Was echt heel erg leuk. We hadden een pakket genomen voor 3 dagen en 2 nachten waarin de excursies, eten en hotel zaten (het was de vorige keer zo misgegaan met het zelf regelen dat we nu het zekere voor het onzekere wilden nemen :p). We zijn van KL met de bus vertrokken en moesten toen overstappen op een klein bootje dat ons naar de ingang van Taman Negara en ons hotel zou brengen. De bootreis was heel erg leuk (wel jammer dat er ontzettend veel plastic in het water ligt. Ze zijn er niet echt bezig met het behoud van de jungle..). We hebben apen gezien en benno heeft een varaan en een slang gezien (klinkt niet echt spectaculair als ik het zo opschrijf maar het was echt heel leuk). Toen we aankwamen bij de ingang van Taman Negara zijn we eerst naar ons hotel gegaan. Was echt super schattig alleen wel naast en moskee.. Echt precies naast een moskee.. In de avond gingen we ene night jungle walk doen (hebben slangen, super veel insecten, een tarantula en herten gezien!). De volgende dag gingen we de canopy tree walk doen (zijn allemaal briggen die ze tussen bomen hebben gehangen en waar je dan overheen kan lopen) en zijn we naar de top van een 'berg' gelopen, waar ontzettend mooi uitzicht was. Daarna zijn we naar het orang asli village gegaan. Dit is de 'inheemse' bevolking van de jungle. Naja echt inheems kan je ze niet echt meer noemen als er dagelijks toeristen langskomen en ze koken op gas.. maar ze jagen nog wel op de manier zoals hun voorouderen deden namelijk met speren en blaaspijpen. En toen was de dag eigenlijk alweer om. Time flies when you're having fun! De volgende dag gingen we alweer met de boot en bus terug naar KL. Het jammere van Taman Negara vond ik wel dat het allemaal ontzettend toeristisch was. Alles was gefocust op toeristen en niet meer op de jungle en de dieren, maar desalniettemin een super gave ervaring!

We zijn nu alweer drie dagen terug in KL en hebben alweer ons volgende vliegticket op zak :D We vertrekken morgen naar Jakarta! (Ja Piet we gaan op zoek naar je koffie!!) Vanaf hier gaan we naar Yogyakarta, Soerabaja en dan door naar Bali. Eerst wilden we naar Borneo, maar omdat dat zo ontzettend duur is hebben we ervoor gekozen om daar niet meer naartoe te gaan. Heel jammer maar er komt vast nog wel een andere mogelijkheid om daar naar toe te gaan :)
Nou lieve allemaal we hopen dat alles goed gaat in het verre Nederland! We hebben begrepen dat jullie sneeuw hebben dus we zullen het zonnetje jullie kant opsturen!

Heel veel liefs XXXX

  • 10 Februari 2012 - 09:39

    Betsy:

    Gohhhhhhhhhhh,eindelijk !!!!!!
    Ik wilde net jullie kant opkomen om jullie te zoeken
    xxxxxxxxxxx betsy

  • 10 Februari 2012 - 09:52

    Adrienne En Joep:

    Hallo Benno un Jamie hartstikke leuk om weer eens wat van hullie te hore. We moakte ons echt un beetke zorge. Ik heb de A.N.W.B. gebeld dè hullie gevonde zn. Geweldige avonture we zn blij dè hullie ut zo noar de zin hebbe. Ut is hier kei kei koud un de Elfstedentocht goat (nog) wit dur! Kei Nederland stond op zn kop un is teleurgesteld dè ut wit dur goat. Nou jongens geniet er lekke van. Kei veel lieve groete van Adrienne & Joep. Maf woar?

  • 10 Februari 2012 - 10:15

    Tessa En De Kids:

    Lieve Jamy,

    Wat geweldig om al je verhalen te lezen. Jeppe vroeg gisteren nog naar je. Dan roept Jamy komt? En dan zeg ik nee, die is op reis. Dat begrijpt hij natuurlijk niet, dus ik hoor het ongeveer 2 keer per week. Jamy komt? Het is zo aandoenlijk. Ik ben blij om te horen dat je zo geniet...
    Hier is er veel ijspret. Ebe is niet van het ijs te slaan. Teije wil nog niet echt...
    Heel veel liefs van ons.... kus


  • 10 Februari 2012 - 10:23

    Anita De Groot:

    Hoiii, ik ben blij dat je weer een stuk hebt geschreven, ik maakte me al een beetje zorgen, alhoewel een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen maar toch, het is bijna net ofik er bij ben zo leuk vertel je je verhaal, misschien een idee om schrijver te worden???.
    Ook in nederland zijn het spannendedagen geweest (vooral voor de Friezen) bijnaaaa een elfsteden tocht, maar helaas bijna, het is niet gelukt!
    Alsik dan hoor dat jullie lekker op het strand liggen dan wil ik ook!!! Geniet er nog heel veel van ik kan niet wachten op het volgende verslag!!

    Groetjes Anita de Groot

  • 10 Februari 2012 - 11:30

    Eefie:

    Lieve schat,
    Bedankt voor je mail en super leuke verhalen! Ik ben zo ontzettend blij dat het goed met je/jullie gaat!!! en ik ga je zo hard knuffelen als ik je weer zie, haha. Maak je wel foto's? Uploaden zal wel stroperig langzaam gaan, of niet? Heel fijn dat jullie lekker genoten hebben en dus eigenlijk een 'vakantie in een vakantie' hebben gehad. Ik zeg, welverdiend! Ben je al poepiebruin? Wel goed smeren hè ;) Onwijs gaaf lijkt me dat, een boottocht door de jungle!! Jij denkt misschien dat het voor ons niet spectaculair is om te lezen, maar dat is het wel hoor! x Liefje, ik ga je zo snel mogelijk weer terug mailen. Heel veel plezier en take good care XXX <3

  • 10 Februari 2012 - 11:48

    Piet:

    Jammer dat jullie niet nog een paar dagen hadden gewacht met dit verslag.
    Begreep dat onze buurvrouw dan jullie kant was opgegaan en hadden wij ff geen last van haar!

    Gekkigheid van malle Pietje natuurlijk.
    Ik ben blij met jullie update en wens jullie nog een heeeeele fijne tijd toe.
    En ik neem nog een bakkie!(niet uitgepoept)

  • 10 Februari 2012 - 12:35

    Aafje Huijsman:

    hoi lieve jamie en benno,

    ben blij weer wat van jullie te horen, maak me op afstand toch ook een beetje ongerust als jullie een tijdje mailstilte hebben (hoort een beetje bij het moederkloek gevoel hoor). Maar als ik het zo lees vinden jullie samen je weg wel door de jungle :-)
    Wat een ervaringen doen jullie op zeg, enig, ik wou dat ik op jullie leeftijd zo avontuurlijk was geweest, bij mij bleef het bij dromen over verre landen. Ik denk dat het heel goed is om jezelf te leren kennen en ook op jezelf aangewezen te zijn.
    Wat jullie meemaken is echt super, wees blij dat jullie de stap gezet hebben.
    Kijk weer uit naar jullie volgende verhaal.
    Elfstedentocht gaat hier toch weer niet door, dus jullie missen niets.
    Geniet er van, maar blijf voorzichtig.

    xx
    aafje


  • 10 Februari 2012 - 13:05

    Lenie En Joop:

    Hoi Jamy en Benno, goed om weer wat van jullie te horen uit die heerlijke warme landen, hier nog een paar koude nachten en dan gaat het gelukkig weer dooien. Nou jullie hebben het gelukkig goed naar jullie zin en geniet er maar goed van.
    Liefs en dikke kus

  • 10 Februari 2012 - 14:20

    Marianne Volkers:

    Ook ik ben heel blij met jullie verslag, het was echt lang mail stilte, maar ja je kan niet overal internetten he. En genieten is veel belangrijker dan dat.
    Ben blij dat het goed met jullie gaat, en de tijd vliegt voorbij. in Nederland mis je nu echt niets, jullie slaan lekker die koude winter over brrr.
    Heel veel plezier voor de komende tijd, en blijf alert en voorzichtig. X

  • 10 Februari 2012 - 15:59

    Astrid Piet Rubinho :

    HE gelukkig weer een berichtje,wat fijn weer wat te horen waren al wezen informeren bij Bets. Nou hier is het berekoud .lieve groetjes en nog veel plezier.
    astrid piet rubinho en mous

  • 11 Februari 2012 - 12:00

    Betsy Je Moederrr:

    Hoi jam en benno Hier even een berichtje van betsy[jaaaaaaa jam je moeder]Alles hier prima,kom net terug van een fijne dag op zandvoort,het was heeeeeeeel rustig,maar het was [te ]heet voor de honden,ze waren de hele dag in het water,[morgen laat ik ze thuis,ik had ze beter in de tuin kunnen laten]ik had mijn ligstoel half in het water gezet en zat heerlijk met mijn voetjes in de noordzee te relaxen met een goed boek ,was blij dat het niet druk was,heb de dag afgesloten met een tonijn salade,die niet te eten was het leek wel alsof hij bevroren was??!!Begrijp er nix van.Toen ik thuis kwam heb ik een douche genomen [de douche deed een beetje raar het leek wel of de leidingen waren bevroren!!!]je weet van het strand,overal zand,en wat denk je ik was verbrand nou dat gebeurd me nooit,maar ik had ook geen zonne brand creme gebruikt.Daarna even lekker in de tuin gezeten met een drankje tot midder nacht toen werdt het een beetje frisjes,heb daarna lekker geslapen kon allen niet op mijn rug liggen van het verbranden.Mitta gaat alles goed ,ik had hem bijna vermoord vrijdag[ik weet niet padagoggiessss,maar hellaaspindakaas]Met iedereen gaat het goed ,heb voor de rest niet zoveel te melden,ik ga een beetje in de tuin werken van daag,de planten zijn toe aan wat water,heb tot nu toe nix aan de tuin gedaan,nog heel veel plezier en blijf uitkijken en let goed op.Dikke kus en knuffel,xxxxxx betsy en de rest van de unox rookworsten en de snert

  • 13 Februari 2012 - 12:05

    Mirjam:

    Jongens wat leuk om weer van jullie te horen, we begonnen ons al ongerust te maken. Ben blij dat de boot goed te doen is hoop alleen niet zeeziek te worden. Als het inderdaad niet zo druk had geweest denk ik dat je het op Lagkawi ook naar je zin zou hebben gehad. Als er veel mensen naartoe zijn gegaan moet het daar wel goed zijn.
    Maar we zullen zien ben niet afgeschikt hoor!!
    Verder hebben jullie weer veel ondernomen lees ik en veel gezien en meegemaakt. Leuk en minder leuk, maar dat is avontuur toch!!.
    Nou luitjes tot een volgende keer en nog veel plezier.

    Mirjam en Larry

  • 14 Februari 2012 - 09:51

    Odette Mama:

    Wat fijn om jullie even te horen!!!!!!!!!!!!
    De dooi is nu echt ingezet.Gelukkig was er zondag nog wel een hele gave schaatswedstrijd op de Keizersgracht.
    papa gaat 3 keer per week naar computercursus en krijgt er straks kapsones over dat begrijpen jullie wel he?! Hij gaat vrijdag met Henk naar Thailand en ze gaan rondreizen. Ik heb geprobeerd om pa te sturen zodat jullie elkaar kunnen ontmoeten maar ik ben mijn touch kwijt lijkt het wel.Ze laten zich niet vangen!!!!Dus ik ben met Detje thuis en mis jullie soms heel erg.Maar ik wens jullie wel een supersuper fijne tijd samen.Ik hou van jullie heeeel veel!!!XXXXXXX

  • 14 Februari 2012 - 16:29

    Opa En Oma:

    Heel leuk weer wat tehoren hier allesoke vele groeten en veel plezier love en xxxxxx doei

  • 14 Februari 2012 - 16:53

    Hier Is Je Oma H:

    Hoe gaat het met jully zyn jully al door de apen op gegeten ik hoop het van niet hou van jou en een klein beetje van benno veel liefs van je opoe mary

  • 24 Februari 2012 - 16:18

    Benno & Jamy-Lee Werdekker:

    Haha lekker moeder nu denkt iedereen dat we jullie in de zenuwen laten zitten. Nee hoor allemaal! We laten ongeveer om de twee dagen iets horen en laten altijd weten waar we zijn, wanneer we weggaan en waar naartoe.
    We zullen snel weer een verhaaltje plaatsen want er is weer veel gebeurd! Klein tipje van de sluier.. We zitten in het zonnige Bali :D!

    Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Maleisië, Kuala Lumpur

Benno & Jamy-Lee

Actief sinds 14 Nov. 2011
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 30255

Voorgaande reizen:

05 Januari 2012 - 12 April 2012

Onze eerste grote reis!!!

Landen bezocht: